0 artikelen€ 0,00
Thuiswinkel waarborg
Ivm vakantie zijn wij gesloten tot en met maandag 4 september

Veelgestelde vragen

Over de Onlineparketshop

  1. De Onlineparketshop is al sinds 2001 een betrouwbaar gezicht op internet. Door een goede mix van een scherpe prijs, goede kwaliteit, een snelle en nette levering en het snel behandelen van uw vragen/klachten, kunnen wij ons goed onderscheiden van andere internetaanbieders. Door onze goede naam groeit ons klantenbestand gestaag en zijn wij trots op de vele leuke reacties!
  2. De Onlineparketshop verkoopt via de internet winkel laminaat en houten vloeren en alles wat daar bij hoort. Alle producten zijn 24 uur per dag en 7 dagen in de week online te bezichtigen. De Onlineparketshop beschikt ook over een "normale" showroom waar u tijdens openingstijden de meeste merken kunt komen bezichtigen.
  3. De Onlineparketshop is gevestigd te Lisse (ZH), op Meer en duin nummer 56 M. De postcode is 2163 HC. Op dit adres zijn de showroom, het kantoor en het magazijn gevestigd. Per post verzonden brieven kunnen ook geadresseerd worden op bovenstaand adres.

De website

  1. Klik in horizontale menu of het linker menu op het soort vloer dat u wenst. Hierna verschijnt er aan de linkerkant in het menu een aantal fabrikanten. Door op de fabrikant te klikken verschijnen de series.u kunt ook na de keuze voor het soort vloer de filter "merk" gebruiken en verder filteren op kleur en uitvoering.
  2. Klik opde gewenste vloer soort. Via de filter "kleuren" kunt u een gewenste kleur aangeven.
  3. De Onlineparketshop heeft voor u alle bijmaterialen gekoppeld aan de vloeren. Als u een vloer gevonden hebt dan klikt u op het decor. Dan vindt u alle ondervloeren, plinten, profielen en accessoires die bij de door u gekozen vloer worden verkocht. U kunt natuurlijk ook de verschillende bijmaterialen opzoeken door te navigeren via het menu.
  4. De producten met een 'salesticker" zijn nog scherper geprijsd dan de normale internetprijs. Extra voordeel dus!
  5. Ja, de prijzen op de website van de Onlineparketshop zijn inclusief 21% BTW.
  6. De levertijd van de vloeren wordt bij benadering vermeld op de detailpagina. Normaal gesproken kloppen deze levertijden. Daar wij met de voorraden van de groothandels werken kan het in sommige gevallen voorkomen dat de levertijd iets langer is dan aangegeven. Wij nemen dan contact met u op om te overleggen of de latere leverdatum u nog schikt. U krijgt altijd een email met de bevestiging van de gewenste of besproken leverdatum.

Het winkelmandje vullen

  1. Maak een tekening van de te leggen ruimte(s). Verdeel deze ruimte(s) in rechte vlakken en bereken van alle vlakken het oppervlak (= lengte x breedte). Tel hierna alle metrages op en vermenigvuldig dat met 1,05 (= 5% snijverlies). De uitkomst vult u in bij het vakje m2 bij het gewenste laminaat/ondervloer. Direct wordt dan voor u het aantal hele pakken berekend.
  2. Meet alle wanden waar een plint voor of tegen aan komt. Tel deze metrages bij elkaar op en doe daar 3 m extra bij als snijverlies. Deel de uitkomst door de verkoopeenheid zoals vermeld bij de gewenste plint en rond dit af naar een heel getal. dit getal kunt u invullen.
  3. Ja, de Onlineparketshop kan u helpen met het berekenen van de metrages. U kunt een duidelijke tekening mailen met daarop goed leesbaar de maten. Daar de metrages van tekening gemeten worden kan de werkelijkheid verschillen met de uitkomst. De Onlineparketshop is NIET aansprakelijk voor eventuele tevelen/tekorten en zal hier dan ook GEEN compensatie voor bieden.
  4. Als u aan het surfen bent op de website en u wilt een artikel toevoegen aan het winkelmandje, klik dan gewoon op Bestel. U hoeft daarvoor niet eerst ingelogd te zijn.
  5. Als u een aantal of metrage van een product wil veranderen dan kunt u klikken op het geschreven product in het winkelmandje. U komt dan weer op de detail pagina van het product zelf. Hier kunt u de goede aantallen/metrages invullen. Als u dat gedaan heeft kunt u rechts bovenaan de website op het winkelmandje klikken en zijn de metrages gewijzigd.
  6. Als u een laminaat heeft gevonden en gelijk via de aanbevolen productenlijst er onder bijartikelen besteld, dan zijn deze gekoppeld aan het laminaat. dit heeft te maken met de kleur van de plinten etc. U kunt dan gewoon via de tabbladeren de bijproducten opzoeken en van aantal wijzigen.
  7. U verwijdert artikelen door te klikken op het winkelmandje rechts bovenin en op het kruisje te klikken achter de artikelen die u wilt verwijderen.
  8. Als u via de tabbladeren onder de laminaat metrage de bijproducten invult, zijn deze aan het laminaat gekoppeld. Als u het laminaat verwijderd uit het winkelmandje dan worden de bijartikelen ook automatisch verwijderd. Dit gebeurt om fouten met plintkleuren en fraude met aktieartikelen te voorkomen.
  9. Ja, gekoppelde bijartikelen kunt u verwijderen uit het winkelmandje door op het blauwe kruis achte het artikel te klikken. De rest van de artikelen blijft gewoon achter in het winkelmandje.

Bestellen bij de Onlineparketshop

  1. Ja. De Onlineparketshop maakt gebruik van een beveiligde verbinding voor de gegevens met betrekking tot betaling en uw gegevens worden gecodeerd opgeslagen. U hoeft dus niet bang te zijn dat uw gegevens door derden gelezen kunnen worden.
    Daarnaast bent u beschermt door de wet van kopen op afstand en heeft u 14 dagen bedenktijd.
  2. Om via de site te bestellen dient u uw naam en adres gegevens in te vullen. Als u reeds een account bij ons heeft dan kunt u deze gegevens automatisch laten invullen door in te loggen. Nadat u bent ingelogd kunt u oa uw gegevens wijzigen, zich aan- of afmelden voor onze nieuwsbrief. Ook kunt u, indien van toepassing, uw aankopen uit het verleden terugvinden in de Orderhistorie. Mocht u een order geplaatst hebben, kunt u via uw account de status van uw order volgen. Wij zorgen ervoor zorgen dat de status altijd up-to-date is
  3. De Onlineparketshop kan voor u geheel vrijblijvende de juiste metrage uitrekenen. U dient dan een goed leesbare tekening met de juiste maten naar ons te mailen. Daar wij het van tekening af berekenen kan de werkelijkheid wel iets anders zijn. De Onlineparketshop is niet aansprakelijk voor eventuele tevelen/tekorten en de daaruit volgende eventuele extra kosten.
  4. Als consument bent u beschermt door de wet van kopen op afstand.
    U heeft bij de Onlineparketshop het recht om binnen een termijn van 30 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk per post naar De Onlineparketshop - Meer en Duin 56M - 2163 HC - Lisse of per e-mail aan info@onlineparketshop.nl) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht. De Onlineparketshop stuurt je, voor de uiteindelijke levering, per email het Europese modelformulier betreffende het herroepingsrecht.
    Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

    Gevolgen van de herroeping
    Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

    U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.
    De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.

    U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Betalingen

  1. U kunt uw bestelling betalen middels iDeal, een normale bankoverschrijving, Mastercard, Visa, Mister Cash, pinnen/contant bij aflevering en contant bij het afhalen.
  2. MultiSafepay is de zogenaamde Internetkassa waar de Onlineparketshop gebruik van maakt. Zij verzorgen de communicatie met de banksystemen en verwerken uw betaling. Zij zijn internationaal gecertificeerd volgens de PCI-standaards van MasterCard en Visa en zorgen voor een juiste en veilige afhandeling van uw betalingen.
  3. Alle klanten kunnen bij de Onlineparketshop gratis met iDEAL betalen.
  4. Nee, er zijn geen kosten verbonden aan deze betaaloptie.
  5. Ja, de Onlineparketshop berekend 3% kosten. Deze kosten worden direct zichtbaar als u "Mastercard" of "Visa" als betaalmethode aanvinkt op de one page checkout.
  6. Ja, de Onlineparketshop berekend 2% kosten voor het betalen vi Mr. Cash. Deze kosten worden direct zichtbaar als u "Mr Cash" als betaalmethode aanvinkt op de one page checkout.
  7. Na elke online betaling krijgt u binnen 1 minuut een bevestiging van de betaling van De Onlineparketshop per mail. Hierbij ontvangt u ook een gespecificeerde factuur in pdf formaat.
  8. Als de link in uw betaalmail niet werkt kunt u deze link selecteren en kopieren. Let hierbij wel op dat u NIET de hyperlink kopieert maar alleen de tekst.
  9. Ja, de Onlineparketshop berekend €15,00 rembourskosten. Deze kosten worden direct zichtbaar als u "rembours" als betaalmethode aanvinkt op de one page checkout.
  10. Nee, Bij een totaalbedrag hoger dan €2500,00 kunnen wij u geen rembourslevering meer aanbieden. Dit ivm de veiligheid van de bezorgers.
  11. Bij een Mastercard of VISA en voor de Belgische klanten Mister Cash betaling worden er extra kosten berekend. Deze kosten ziet u direct als u de gewenste betaalmethode op de bestelpagina heeft aangevinkt. Bij een contante betaling bij afhalen, een normale bankoverschrijving en betaling via iDeal worden geen extra kosten berekend.
  12. Ja. U kunt pinnen bij De Onlineparketshop. Wij werken met de Rabobank SmartPin.
  13. Nee, u kunt bij de Onlineparketshop niet in termijnen betalen.

Bezorging/afhalen

  1. De levertijd van de vloeren wordt bij benadering vermeld op de detailpagina. Normaal gesproken kloppen deze levertijden. Daar wij met de voorraden van de groothandels werken kan het in sommige gevallen voorkomen dat de levertijd iets langer is dan aangegeven. Wij nemen dan contact met u op om te overleggen of de latere leverdatum u nog schikt. U krijgt altijd een email met de bevestiging van de gewenste of besproken leverdatum.
  2. U kunt uw bestelling laten bezorgen door heel Nederland inclusief de waddeneilanden. Voor bezorging op de waddeneilanden worden extra kosten in rekening gebracht. De bestelling wordt tot op de stoep geleverd.
  3. Ja. U kunt uw bestelling overal in Belgie laten afleveren. De bezorgkosten hiervan hangen af van de aard en hoeveelheid van uw bestelling. De kosten hiervan zijn afhankelijk van de artikelen en de totaalprijs.
  4. De eventuele bezorgkosten worden getoond in het winkelmandje waarbij geldt dat bij bestellingen van meer dan € 450,00 voor Nederland en € 1750,00 voor Belgie wij de bezorgkosten voor onze rekening nemen!

    Een overzicht van de bezorgkosten voor losse bestellingen volgt hieronder:


    Voor Nederland
    Laminaat tot € 80,00 = € 29,95 bezorgkosten
    Laminaat tot € 450,00 = € 44,95 bezorgkosten
    Laminaat meer dan € 450,00 = GEEN bezorgkosten
    Ondervloeren tot € 350,00 = € 29,95 bezorgkosten
    Ondervloeren meer dan € 350,00 = GEEN bezorgkosten
    Plinten en profielen tot € 300,00 = € 19,95 bezorgkosten
    Plinten en profielen meer dan € 300,00 = GEEN bezorgkosten
    Accessoires tot € 100,00 = € 9,95 bezorgkosten
    Accessoires meer dan € 100,00 = GEEN bezorgkosten

    Voor Belgie
    Laminaat tot € 450,00 = € 39,95 bezorgkosten
    Laminaat tot € 1250,00 = € 54,95 bezorgkosten
    Laminaat tot € 1750,00 = € 59,95 bezorgkosten
    Laminaat meer dan € 1750,00 = GEEN bezorgkosten
    Ondervloeren tot € 750,00 = € 49,95 bezorgkosten
    Ondervloeren meer dan € 750,00 = GEEN bezorgkosten
    Plinten en profielen tot € 500,00 = € 34,95 bezorgkosten
    Plinten en profielen meer dan € 500,00 = GEEN bezorgkosten
    Accessoires tot € 200,00 = € 19,95 bezorgkosten
    Accessoires meer dan € 200,00 = GEEN bezorgkosten

  5. Ja, u kunt tijdens het bestelproces zelf een gewenste lever- of afhaaldatum opgeven. Hou met het opgeven van een gewenste lever- of afhaaldatum wel zoveel mogelijk rekening met de aangegeven levertermijnen van de bestelde artikelen.
  6. Nee, u kunt geen gewenst tijdstip van levering aangeven. Daar wij met groot transport werken en de verkeersdrukte steeds verder toeneemt is het helaas ondoenlijk exacte tijdsafspraken te realiseren..
  7. Uw bestelling wordt netjes verpakt tot op de stoep geleverd. U dient er zelf voor te zorgen dat de bestelling naar binnen wordt gedragen. Daar wij met een extern transportbedrijf werken kan/mag de chauffeur u daar niet bij helpen.
  8. Helaas is vooraf geen tijdstip aan te geven daar wij met een extern transportbedrijf werken.Wel ontvangt u, op de dag van levering, rond 9.15 uur een sms of mail met de verwachte tijdspanne.Wij verzoeken de chauffeur u ook een half uur voor levering te bellen op het opgegeven nummer.Wij kunnen echter geen garantie geven dat de chauffeur dit ook daadwerkelijk doet.
  9. Wij sms-sen of mailen u op de dag van levering zodra wij van de transporteur het verwachtte tijdstip hebben ontvangen. Dit gebeurt meestal tussen 9.15 en 9.30 uur. Wordt de vloer eerder geleverd dan 9.00 uur dan zal de chauffeur u bellen op het opgegeven nummer. Houdt daarom de telefoon altijd binnen handbereik!
  10. Wij geven de chauffeur altijd uw opgegeven telefoonnummer mee met de vraag u een half uur voor levering te bellen. Wij kunnen echter geen garantie geven dat aan deze wens daadwerkelijk gehoor gegeven wordt.
  11. Als u niet thuis bent en ook de telefoon niet aanneemt dan rijdt de chauffeur verder en zal de vloer die dag niet meer geleverd gaan worden. In de regel zal de chauffeur het dan de volgende werkdag nogmaals proberen. LET OP: voor de tweede poging krijgt u wel een extra rekening van € 49,95 toegezonden.

Belgische klanten

  1. Jazeker. De Onlineparketshop levert ook vloeren aan Belgische klanten.
  2. Ja. U kunt uw bestelling overal in Belgie laten afleveren. De bezorgkosten hiervan hangen af van de aard en hoeveelheid van uw bestelling.
  3. Bij een bedrag van meer dan EUR 1750,00 berekenen wij voor Belgie geen transportkosten.
    Bij een bedrag tussen de EUR 1250,00 en 1750,00 bedragen de transportkosten EUR 39,95.
    Bij een bedrag van minder dan EUR 1250,00 bedragen de transportkosten EUR 59,95.
  4. Ja. De Onlineparketshop maakt geen onderscheidt tussen de nationaliteiten. De totaalprijs kan alleen verschillen daar er voor Belgie transportkosten bij kunnen komen (zie vraag 2)

Vragen over laminaat

  1. Nee, wij adviseren u geen laminaat te leggen over een tapijt. Laminaat behoeft namelijk een stabiele ondergrond. Tapijt is zacht en onder tapijt ligt meestal nog een ondervloer welke zacht is om het tapijt een luxer gevoel te geven. Deze te zachte ondergrond zorgt ervoor dat uw laminaatvloer uiteindelijk gebreken zal vertonen zoals kraken of wijkende planken.

Garantie

  1. Naast de wettelijke garantie heeft u ook fabrieksgarantie op alle producten. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. De duur van de fabrieksgarantie is afhankelijk van het product en wordt vermeld op de productdetail pagina. De aangeboden fabrieksgarantie doet geen afbreuk aan de wettelijke rechten. De wettelijke garantie duurt voort zolang de consument in alle redelijkheid een deugdelijk product mag verwachten.
  2. Als u handelt naar de voorschriften van de fabrikant kunt u jarenlang plezier beleven aan uw vloer en heeft u recht op de fabrieksgarantie. Al onze fabrikanten bieden jarenlange garanties bij correcte verwerking, correct gebruik en correct onderhoud. De garanties verschillen per product en kunnen oplopen tot wel levenslang! De exacte garantieduur vindt u bij de productdetails en op de website van de fabrikant..
  3. Alle materialen moeten voor het plaatsen gecontroleert worden op gebreken. (plaats geen materiaal met gebreken, hierdoor vervalt uw garantie!) Hanteer bij het plaatsen de voorschriften van de betreffende fabrikant(en) en bij het onderhoud de onderhoudsvoorschriften van de betreffende fabrikant(en).
  4. Bij aflevering van de bestelling verzoeken wij u de goederen zo veel mogelijk op uiterlijke beschadigingen te controleren. Een uiterlijke beschadiging kunt u op de vrachtbrief laten vermelden. Mocht de beschadiging klein van aard zijn, verzoeken wij u te proberen deze planken zo te gebruiken dat de beschadiging niet zichtbaar is. Als de beschadiging van dien aard is dat de planken niet meer bruikbaar zijn, zullen wij de beschadigde producten zsm in overleg laten omruilen.
  5. Plaats geen materiaal met gebreken! U kunt ons dan via klantenservice@onlineparketshop.nl een mail sturen met de aard van de klacht. Wij verzoeken u ook een aantal foto's te maken van de klacht en deze met de mail mee te zenden zodat wij een goede indruk krijgen van de klacht. Als wij er zelf niet uit komen zal er met u een afspraak worden gemaakt om de klacht ter plekke te laten bekijken door de groothandel/fabrikant. Uw klacht zal dan afhankelijk van de uitkomst van het onderzoek afgehandeld worden naar de bepalingen van de fabrieksgarantie.
  6. De Onlineparketshop hanteert net als "normale" winkels de wettelijke- en fabrieksgarantie. Dit beperkt zich tot de materialen met een maximale waarde gelijk aan het onder de garantie vallende materiaal en dus niet tot enige andere schade, vervolgschade of legvergoeding.

Retourneren

  1. De Onlineparketshop doet niet moeilijk over retouren!
    De Onlineparketshop hanteert een retourtermijn van 30 (!) dagen tenzij schriftelijk anders aan u bevestigd (De wettelijke retourtermijn bedraagt 14 dagen!). Meer informatie over de retourprocedure kun je lezen onder het kopje Herroepingsrecht.
    Wij verzoeken u retour artikelen redelijkerwijs mogelijk onbeschadigd en in een zo oorspronkelijk mogelijke staat aan te bieden.

    U kunt de spullen retourneren naar:
    De Onlineparketshop
    Meer en Duin 56M
    2163 HC LISSE

    (De eventuele verzend/retourkosten voor het retour brengen kunnen niet op Onlineparketshop worden verhaald)

  2. Mits de retouren redelijkerwijs mogelijk onbeschadigd en in een zo oorspronkelijk mogelijke staat verkeren krijgt u 100% van het aankoopbedrag gecrediteerd.
    Als het de gehele order betreft wordt het gehele factuurbedrag gecrediteerd inclusief eventueel betaalde verzendkosten en eventuele kosten voor het gebruik van bepaalde betaalmethodes.

    Indien er schade aan het product is ontstaan, welke het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen, dan wordt er een waardevermindering in rekening gebracht bij de klant.

  3. De waarde van de retouren wordt zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding aan u terugbetaald met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de producten heeft betaald. Anders wordt het bedrag pas gecrediteerd zodra de artikelen retour zijn ontvangen of dat u kunt aantonen dat de artikelen daadwerkelijk retour zijn gezonden.
    Wij hebben geen contant geld op kantoor.
  4. Als de termijn van 30 dagen na levering reeds verstreken is dan neemt de Onlineparketshop de artikelen niet meer retour. Wij adviseren u dan de pakken op marktplaats aan te bieden daar wij hier goede ervaringen van onze klanten over horen.

Klachten

  1. Klachten zijn er om op te lossen, zowel klachten over de producten als over onze dienstverlening. U kunt een omschrijving van uw klacht, al dan niet aangevuld met foto's om de situatie te verduidelijken, mailen naar klantenservice@onlineparketshop.nl.Wij zullen uw klacht uiterlijk binnen 14 dagen inhoudelijk beantwoorden.
  2. Onlineparketshop is aangesloten bij het Thuiswinkel Waarborg en gaat voor 100% tevredenheid en klachtoplossing. Echter kan het zijn dat u het niet eens bent met de oplossing of afwijzing van uw klacht. U kunt dan het geschil melden bij de geschillencommissie op http:www.sgc.nl of bij het Europese online geschillenplatform (ODR) op http://ec.europa.eu/consumers/odr/